پروژه هتل لوتوس (ولیعصر عج) زعفرانیه

| پروژه هتل لوتوس (ولیعصر عج) زعفرانیه

| کارفرما: مهندس علی انصاری

| طراح پروژه: مهندس فرزاد دلیری

| کاربری: هتل

| مکان پروژه: تهران، خیابان ولیعصر زعفرانیه

| طراح نورپردازی پروژه: شرکت نورگستر پارسیان مهام – مهندس احسان اسلامی

| پیمانکار پروژه: شرکت فام نگار مهر
نورگستر مهام

درباره پروژه:

این پروژه با کاربری هتل و با طراحی یکی از مطرح ترین معماران ایران توسط مالک پروژه ایران مال به شکلی لوکس و مجلل در مساحتی حدود 40000 متر مربع در محدوده زعفرانیه تهران به سبک کلاسیک ساخته شده است.

تالار پذیرایی، استخر سونا جکوزی، حمام ترکی، آرایشگاه مردانه و زنانه، سالن همایش، صرافی، بانک و … از امکانات این هتل میباشد.

نورگستر مهام

درباره نورپردازی:

یکی از ارائه دهندگان طرح نورپردازی نما برای پروژه هتل لوتوس شرکت نورگستر پارسیان مهام با همکاری شرکت فام نگار مهر و به مدیریت مهندس احسان اسلامی (مدیر طراحی شرکت نورگستر پارسیان مهام) بود. در باره جزییات طراحی نورپردازی این پروژه باید گفت: با توجه به کاربری و سبک معماری نمای مجتمع که سبکی کلاسیک کار شده است و با در نظر گرفتن تعدد استفده از این سبک در ساختمان های مجاور که کاربری مسکونی دارند، در ابتدا تلاش کردیم تا سبک معماری در شب نیز حفظ شود. پس ستون ها ابزارها، باندها و دیگر المان های جذاب نما با استفاده از اصول و دانش پرنورپدازی روشن شدند.

نورگستر مهام

اما برای ایجاد تمایز و نمایش نما به عنوان کاربری غیر مسکونی، نورها را بطور هوشمند به حرکت دراوردیم. حرکت کردن نورها توسط برنامه نویسی و کنترلر باعث افزایش جذابیت بیشتر نما و جلب توجه مخاطبین میشد. این حرکت نورها با توجه به زمان تردد در خیابان های مشرف تغییر حالت میدادند. همچنین با توجه به مراسمات ملی، مذهبی و حتی مهمان های خاص هتل میتوانستیم تغییر حالت در حرکت نورها را شاهد باشیم.

نورگستر مهام

این طرح با استقبال فراوان گروه کارفرما مواجه شد اما بدلیل عدم تامین منابع مالی کماکان به اجرا در نیامده است.

به امید نمایشی بهتر در پروژه های آینده

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.